19/09/12

Editoriâl

Capî parcè che un salût al è cussì impuartant, scuvierzi jenfri lis pleis de nestre storie di popul furlan ancje i segns di altris culturis e di altris popui e je simpri une robe maraveose.
No a câs in chest gnûf numar di Crôs di Aquilee, o vin tancj contribûts - in particolâr mi permet di segnalâ l’articul di pre Tunin su la presince dai ebreus in Friûl, un argoment ce tant tratîf e misteriôs - che nus fâs viodi une lûs diferente sul nestri teritori.
Tantis voltis no si rindìn cont di ce che o vin intal nestri Friûl e il valôr de nestre culture. O varessin forsit di stâ un moment di plui a pensâ a chês che a son lis nestris lidrîs, il fondament di dute la nestre culture. Un aprofondiment su la culture furlane no vûl dî jessi nostalgjics e cjalâ indaûr, une maniere cuasi par nascuindisi e sierâsi intal nestri cjantonut. Sielzi di capî e cognossi la nestre lenghe, la nestre culture e di dulà che o vignìn, al è un esercizi che o vin di intindi come une robe biele, une robe che nus puarte ricjece e che nus fâs cressi inte cussience di ce che o sin stâts par capî miôr ce che o sin vuê.
Une peraule ancje su altris dôs tematichis che a mertin di jessi ricuardadis. Prin di dut, il ringraziament a ducj chei che la volte passade a son vignûts a Coder a viodi un toc di storie e di culture dal nestri Friûl, la cjase di David Maria Turoldo. Daspò, o ricuardìn, ancje se cun pocjis riis, i cuindis agns de muart di Gilberto Pressac, un om che al à dât tant pe riscuvierte de storie furlane, e che cu lis sôs ideis al à passionât cetantis personis a scuvierzi la bielece de culture dal nestri Friûl.
Cinzia Collini

Nessun commento:

Posta un commento