19/09/12

Mandi Renato

O ai devant dai voi Renato Jacumin poiât tor dal basament de penultime colone a man drete cjalant dal altâr la puarte de basiliche di Aquilee, sul cuart compart de tierce campade, propit li che tal IV secul i cristians a jentravin inte aule teodoriane e si cjatavin devant il spetacul dai mosaics sul paviment. Chel al jere il so puest inte basiliche la Domenie dopo dai 12 di Lui, soresere, pe messe di avôt dal Friûl inte fieste dai sants Ermacure e Fortunât. Mi reclamave il publican tal templi, lui che di chel paviment al cognosseve ogni tasselut dal mosaic e il significât di ogni stele e di ogni grop, di ogni figure e di ogni sene.
O ai vude la furtune di cognossi Renato tai prins agns '80, la prime volte intun incuintri dal grop di studi “Glesie furlane”, che lu vevin clamât a presentâ i siei studis sui mosaics de basiliche. A nô, siben che o vevin studiât in seminari storie e art, teologjie e patristiche, nus à spalancâts i voi sui segrets di chei mosaics de aule nord e de aule sud de basiliche, che nus àn fats passionâ ancjemò di plui pai tesaurs unics de nestre Glesie Mari di Aquilee.
Cul passâ dal timp o ai vudis tantis ocasions di scoltâlu, di discori cun lui, ancje par vie dai rapuarts che si stavin stabilint in chê stagjon furtunade e dai colegaments di strenzi cun altris studiôs di merit, tant che pre Gjilbert Pressac e Remo Cacit, e cun associazions e grops interessâts a lis origjinis de Glesie di Aquilee.
Inte mê vision Renato Jacumin si identifiche cun chel basament che al poie sui mosaics e al ten sù une colone de basiliche, parcè che, dutune cu lis intuizions di bons. Guglielmo Biasut, al è par mert so - cui siei libris (Le porte della salvezza, Le tessere e il mosaico…) cun tantis publicazions e articui e cun dutis lis cunvignis di studiôs che al organizave a Aquilee - se in chescj agns o vin podût viodi e gjoldi il rinovament de ricjerce e dai studiis su la storie des origjnis cristianis a Aquilee.
La ultime volte che lu ài viodût, l’an passât ai 24 di Fevrâr, al è stât cuant che o soi lât a cjase sô a consegnâi - a lui par prin - il libri di Gabriele Pelizzari “Il Pastore ad Aquileia” e par domandâi di vignî a presentâlu. Nol à podût parcè che propit inte date stabilide al veve un apontament par une visite oncologjiche in ospedâl. In chê ocasion mi à fevelât ancje di un lavôr che i tignive tant di rivâ a completâ: une sorte di riabilitazion storiche e dutrinâl dal vescul di Aquilee Furtunazian. E sarà di publicâ cheste sô ultime fadie, se al è rivât insom de opare prin di murî.
Ai 18 di Jugn di chest an o jerin in tancj al so funerâl inte gleseute di Munistîr, a cuatri pas di cjase sô e o pensi che ducj dentrivie si domandassin: “Renato nol mertavie il funerâl in basiliche intal mieç dal paviment, sul mosaic dal Bon Pastôr che al puarte su lis sôs spalis la piore in cîl?”
bons. Roberto Bertossi

Nessun commento:

Posta un commento